Nytt projekt på gång...

Just nu står jag i startgroparna för att styla en superliten lägenhet. Skalet är i princip färdigt, ljust med trägolv i alla rum, samt fint kakel i köket. Köket i sig är en supersmart lösning för ”Compact living” Det innehåller allt! Spis, mikrougn, inbyggt kylskåp och till och med en liten diskmaskin och tvättmaskin. Jag skulle tippa på att det är bara några kvadratmeter stort. Men allt är möjligt då man tänker till vilka behoven är, och hur man kan utnyttja varenda liten centimeter. I och med att man byggt in alla vitvaror bakom skåpluckor så blir det inte rörigt, utan ljust fint och luftigt.

Det är dock brist på förvaring, det finns, men väldigt lite, så jag ska försöka sätta in några fina inbyggda hyllsektioner, där man kan visa en del av glas och porslin.

Eftersom jag ska köpa allt nytt så kan jag färgmatcha allt. Så jag kommer köpa glas, tallrikar m.m. som matchar kuddar, mattor och andra textilier. Det kommer kännas genomtänk och lugnt på samma gång.  Vill man sedan i framtiden byta färger, så behöver man bara byta ut dessa saker, och lägenheten får ett nytt ansikte igen. Det viktigast att tänka på när man står inför ett nytt projekt som detta är att man lägger tid på att planera kök, badrum och de fasta delarna som golv m.m.  Det är de som är dyrast och bör leva längst. 

Kommentarer

Populära inlägg