Tavlor...

Nu håller jag på med att lägga sista handen på ett projekt jag jobbar med. Att skapa en tavel vägg. Det är speciellt utvalda svartvita fotografier som har en betydelse för ägarna av lägenheten. Bilderna ska nästan bli som ett kollage. 

Jag tycker dock om att de ska vara blandat, både stående format och liggande format så det blir en dynamik, men jag vill ha en osynlig ram runt hela kollager, så jag sätter tavlorna i en yttre fyrkant. Med andra ord en rak linje i överkant, underkant och på sidorna. Sen blir det "oordning" inuti denna "ramen".Men det finns många sätt att hänga en tavel vägg på, det ger ju även en personlig stil.


Vad väljer man för ramar då?  I detta fallet har jag valt enbart vita ramar, då det passar bäst här, men med en snygg passepartout av ett något dyrare material, vilket passar perfekt till känslan i de svartvita bilderna.
Tycker du det är svårt att välja och bestämma så har jag hittat ett suveränt bra verktyg hos  
http://rammakarna.se/  där kan du gå in på deras sida som heter "ramskaparen" och testa den fram tills du hittar ett uttryck och stil som passar dej och dit hem. 

Kommentarer

Populära inlägg