Airshower...

Vet du vad en ”Airshower” är? Jag för mig var det nytt i alla fall tills nu. Och det är inte så konstigt som det kanske låter, tvärtom väldigt fiffigt! Nästan som ett ”Kinder-ägg”, tre i en, ni vet.

Luftduscharna, som vi kan kalla dem för, sägs ge en låg ljudnivå, bra luft samt låg energiförbrukning! Tycker ni det låter för bra för att vara sant? Nej, det är faktiskt så bra, samt en massa andra positiva egenskaper, såsom hög ventilationseffektivitet och reducerad risk för luftburen smittspridning.



Självklart är väl tanken att de är lämpade större lokaler med många människor, jag kan tänka mig att arbetsplatser med mycket datorer och tekniska prylar som avel mycket elektricitet / strålning måste det vara perfekt för. Men även hemma, om man bor i någon byggnad med  dålig ventilation och torr luft.

Jag kommer ihåg när jag var liten, då hade vi stor behållare fyllda med vatten som skulle hänga på elementen och ge bättre luft. Kommer ni ihåg dom? Så detta är kanske samma tanke, men mer uppdaterad till 2000-talet då :) om med luft istället för vatten. 

Jag gillar ny teknologi, i alla fall när den förbättrar och förenklar våra liv, och hälsa. 

Är du nyfiken på detta så kolla in Airshower.


Kommentarer

Populära inlägg