Något gammalt, något nytt, något....

Följer du slaviskt inredningstrenderna, eller är du mer klassisk i dina val.

Jag gillar nog en mix, kul med nytt och förnyelse, men ändå viktigast för mig att skapa miljöer jag trivs i. Nästa som vid ett bröllop, Något  gammalt, något nytt, något lånat, något blått, där har ni en bra mix. Just när det gäller blått, så kommer det starkt. Många målar om sina väggars i djupaste blått just nu, och det en fin härlig kulör som ger en ny uppdatera stil.

Sedan att få in guldmetaller, pärlemor, naturmaterial och skira färska blommor så är du hemma.

Marmor har ju de sista åren blivit väldigt hett. Det är ett genuint naturmaterial som ger en schyst stil. man ser det mer och mer, väldigt ofta i badrumsinredningar, vardagsrumsbord och kök. Gärna ihop med guld/koppar -metalliska detaljer till. 


Jag tycker det är riktigt fint. 

 Man ser även överallt att man pimpar upp gammal inredning, eller billigare inredningar a la IKEA med att spraya metall stommarna i någon guld ton och addera just marmorskiva till bord, hyllor mm. För den som inte har råd med en äkta marmorskiva kan man faktiskt använda plastfolie, ger inte samma känsla, men ändå en fin helhet. Möjligheterna är oändliga.

Kommentarer

  1. var e den vita soffan ifrån, älskar den, snälla tipsa mig

    SvaraRadera
  2. Mio, modell, Cloud, visst är den super snygg :)
    https://www.mio.se/produkt/cloud/26632220

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Life is short - Speak your mind!

Populära inlägg