Spabad...


Jag har faktiskt aldrig haft någon önskan om det förut, om att ha en egen badtunna, eller bubbelbad. Varken inomhus eller utomhus. 


Min dröm har nog mer varit att ha en vanlig pool att kunna svalka sig i och simman några längder på morgonen som en perfekt start på dagen, vilket man kanske inte gör när man väl har den där poolen :) Och skönt häng på kvällarna runt poolen med grill, vänner, mat och dryck. Jag har till och med målat upp bilden med  stora levande stearinljus,  mjuk kvällsbelysning, sköna loungeytor runt min pool -men aldrig har jag sett en jacuzzi i min trädgård. 

Men  jag besökte nyligen några vänner som har installerat ett ”spabad” och jag blev verkligen positivt överraskad, det var hur nice som helst. Det är klart jag brukar gå till olika spaanläggningar, vilket är fantastiskt njutningsbart, men där köper man liksom hela paketet. 



Så jag måste nog säga att jag blivit omvänd och kan tänka mig att att faktiskt skissa in en ”spahörna” i min trädgård, faktum är att den kommer bli som pricken över I;et. Så skissandet fortsätter på hur min drömträdgård ska se ut. Och det är ju där det börjar, med en tanke, som blir en känsla, som blir en dröm , som blir verklighet. 

Kommentarer

Populära inlägg