Hur får man till den perfekta bäddningen?

På de flesta bilder av inredning och då framför allt tänker jag på sovrum så är det oftast perfekt bäddat.

Likaså om man själv vill styla upp ett sovrum för att ta fina inspirationsbilder så kan det vara nog så knepigt att få till det där "lilla extra"som krävs för att verkligen känns sig nöjd.

Jag hittade ett par tips på nätet med bra ideer och förslag som jag gärna delar med mig av.



Här ser du olika sätt att arrangera kuddarna. Det finaste tycker jag är nar man olika storlekar på kuddarna så man jobbar "lager på lager". Tänka gärna på färgmatchningen oxå. Är du som jag och gillar vitt på vitt" så är det fint att ta in olika strukturer, mixa blankt, matt, rufft, spet etc så får du en varm, lugn känsla utan att blanda olika färger. Även att bara jobba med blåa toner jan vara fint då det blåa er hett ett tag till. Blått lugnar och passar bra i sovrum.




Samma gäller så klart för hela sängen, val av kulörer / strukturer. Försök se helheten. Precis som det är bra med olika störlekar på kuddarna så är det fint att jogga med lager på lager för täcken, lakan, filtar.

bilder: Pinterest

Kommentarer

Populära inlägg