Julen står för dörren…

Julen står för dörren…

…eller kanske inte riktigt så snabbt, vi har några månader kvar :)
Men jag har alltid en längtan på hösten, speciellt när det blitt kallare, och som just nu, regnet verkligen har vräkt ner hela natten, att cocoona” Men andra ord, att göra mysigt hemma, mer ombonat, varmt, och massor av mysig belysning. Som svensk så längtar jag till att få sätta upp julbelysningar, ljusslingor och massa annan dekorationsbelysning. Det är ett enkelt tips att skapa stämning.


Men ljusslingor använder jag året runt. jag har dem bakom gardiner och draperier för att skapa en känsla. Likaså fint att stopp i stora fina glasvaser. Ett bra tips på att höja mysfaktorn hemma. 

Så adventsbelysningen kommer jag vänta med till slutet av november, men jag har redan bestämt att jag ska ha en en stor grupp av flera vita pappers stjärnor i mitt burspråk. Jag har ju enorm takhöjd och rymd, så det måste bli ”stora grepp” för att det få effekt. Jag gillar inte när man duttar med massa smått, utan tydlighet, även i inredning.  Har man små ytor så kan man välja mindre enheter, gruppering fungerar finfint, men välj några mindre stjärnor till exempel . Fins det något mysigare än att komma hem och man ser den fina, mysiga belysningen från gatan! Man känner sig välkomnad. 


Kommentarer

Populära inlägg