Juldekoration 2015, DIY...

Gillar du att pyssla och vara kreativ? Jag har nog alltid hållit med någon form av hantverk, jag har typ gjort allt, vävt, sytt, virkat, fixat möbler och inredning. Oftast ganska stora saker och projekt. 
Jag har även gjort smycken till företag, vilket är väldigt kul, men väldigt pilligt i jämförelse mad att fixa möbler.

Men egentligen spelar det ingen roll vad det är jag gör, bara jag får utlopp för min kreativitet. Och att skapa ett personligt uttryck i mitt hem, även för inredningsuppdrag åt andra, är otroligt kul och stimulerande. Det kan vara så enkelt att fixa fina personliga presentförpackningar, att göra dem personliga till den som ska få en gåva.

Nu har jag mycket tankar på jul, och längtar verkligen till julen. Jag funderar på vilket tema jag ska hemma, och det temat vill jag ska genomsyra allt från inredningsdetaljerna till julklappspaketen. 

Och visst finns mycket fint på marknaden att köpa, men varför inte göra sitt eget julpynt, i de färger och stil man vill ha. Supermysigt att ha fixarkvällar med kompisar eller med familjen, strunta i teven och umgås lite, eller som för många så är det en hobby.



Jag googlade runt en del, och fick massa inspiration, så frågan är om jag ska ha en vit jul, eller en mer ”pastellig” romantisk jul?! Vi får se vad det blir, fortsättning följer ;) 

Kommentarer

Populära inlägg