Kathmandu next...


Kathmandu nästa…

Oj! Här går det undan!I går kontaktade jag en hjälporganisation i Tibet. Frågade vad de behöver hjälp med, tänkte att man kanske kan bidra på fler sätt än bara rent ekonomiskt.
Fick svar av en underbar kvinna, att de behöver engelsklärare till sina “Little Lamas” , och undrade om jag kanske var intreserad att komma till dem och agera engelsklärare. Och jag bestämde mig på en gång! JAPP!!! Precis det vill jag!!!  
Jag frågade när det har störst behov av att jag kommer, och fick svaret i början på April, för då ha har de flyttat in i det nya klostret de byggt, och behöver komma igång med lektionerna!!
Alltså det är 5 mars i dag, och snart 1 april! Snacka om att det går fort!!! Så nu ska jag se om jag kan få alla bitarna på plats, måste kolla min ekonomi kommer ju inte få in några pengar under min vistelse där. Hyra ut mitt rum, skrapa ihop till flygbiljetter, sen sticker jag, om jag kan få alla bitarna att falla på plats :) Så jäkla kul!!!
Så planen är att dra till Kathmandu under 3 månader, och berika mitt liv med nya upplevelser och förhoppningsvis kunna bidra med något till Tibets fina människor.
Tanken är att jag även ska skriva en blogg om hur det är att göra detta projekt, och förhoppningsvis inspirera andra att följa sitt hjärta, och hjälpa till där det behövs! Tror det blir väldigt nyttigt för en själv, samt att kunna hjälpa känns underbart!
Kanske kan man få med sig lite inredningsprylar från deras kultur som de kan ev sälja vidare för att hjälpa dem, så vore det väl oxå toppen!  jag har mycket jag vill göra :)
Blir ni nyfikna på organisationen kan ni kolla här:http://www.facebook.com/thelittlelamas?fref=ts 
Little Lamas Choekyi Dorjee (Roll no#83) and new student Kedup (Roll no#122) explore the wonderful world of 3D books thanks to the great gifts from Miss Wong a volunteer English teacher who visitedwww.facebook.com/littlelama.kathmandu recently.
Thank you Miss Wong.

Many of the Little Lamas are seeking sponsorship, if you would like to help them please email : jonangktm.qs@gmail.com
Thank you
Photo courtesy of Miss Wong © med Amy Hestermann-CraneLittlelamafamily Jonang Kathmandu och Phoebe Crane.

Kommentarer

Populära inlägg