En grönare trend...

Grönt är inte bara skönt, utan är på väg in i våra hem igen med stormsteg.
Men kanske på ett nytt sätt för den trendkänslige. Mormors krukväxter på fönsterbrädan i all ära, men nu kommer växterna tillbaka som pricken över i:et i inredning igen.

Att ha en stor fin planta / träd kan göra enorm skillnad, fikusen med rundade blad ser man lite överallt just nu. Jag har själv en stor fin #Breva-fikus” som verkligen gör skillnad i mitt vita hem, en krispig fräsch känsla. 




Men kan man av någon anledning inte ha en så stor växt hemma så finns mängder av alternativ för att använda sig av grönt i inredningen. Jag gillar dock inte kaktustrenden, då jag till viss del följer ”Feng Shui”, och de har inga bra energiflöden. 


Just fikus på stam i mindre format är superfint, antingen ensam som en liten inredningsdetalj eller att man får in fler mindre växter, och då menar jag inte på fönsterbrädan, utan jobba in dem i själva rummet.


Ett annat fint sätt att få in grön organsik känsla i hemmet är att användas sig av alla fina glasvaser som man hittar lite överallt och addera grenar av grönt, jobba med dem enskilt eller flera vaser i grupp. 


Är du osäker vad som funkar, vad växterna behöver så ta råd och hjälp av fackman.

Kommentarer

Populära inlägg