Mobil framtid...

Jag lyssnade på Alexander Bard, och hans framtidsvision. Han fick ju rätt sist när han siade om hur det skulle se ut i dag när han fick frågan för många år sedan. 

Och nu pratar han om att i framtiden kommer vi vara mer mobila. Vi kommer röra oss, inte bo på en och samma plats. Precis som vi fick frihet att jobba hemifrån eller på vilken plast vi själva vill med datorer och smartphones så tror han att våra hem kommer bli mobila. 


För min del passar det perfekt! Jag jobbar redan på distans, och tar uppdrag var som helst. Så att ha ett mobilt boende hade varit riktigt härligt. Och det är ju inget nytt fenomen i och för sig, vem har inte sett de gamla amerikanska  vintage Airstreams -bussarna som är super coola. 


Vår motsvarighet i dag är ju villavagnarna, och jag har själv bott hos vänner som har en uppställs i Bohuslän på en tomt, och jag måste säga att det kändes precis som att bo i en fin sommarstuga, det fanns avlopp, vatten, dusch och toalett. Tänk att bara ta med sig huset dit man vill bo. 


Så är det så framtiden ser ut så är jag med till hundra procent. Att börja leka med tanken och fixa inredningen i en mobil lösning vore grymt kul och utmanande. 


Kommentarer

Populära inlägg