Spola rören...

Jag tror att alla rör i  mitt hus borde bytas ( i alla fall om jag fick bestämma) Fast å andra sidan är jag inte kanske kunnig nog att veta vad problemet är. 

Det är alltid mer eller mindre stopp i rören, i badkaret har jag satt in en ”liten sil” som samlar upp det mesta innan det går ner i rören och proppar till. Jag har gjort alla möjliga försök till avloppsrensning, men det är alltid mer eller mindre stopp. Vattnet blir kvar i badkaret när man duschar, så till slut står man i vatten upp till fotknölarna, hur fräscht är det?! 



Men kanske är det inte stambyte som behövs utan att man utför en riktig rensning i hela huset, för det måste ju vara samma problem hos mina grannar. 

Jag vill verkligen inte vara med om samma sak som min syster var med om i Göteborg, att det blev någon form av baktryck och huset avloppsvatten pumpade ut i deras kök, över hela golvet och ut i hallen, när de var på semester. 



Det blev en lång och jobbig process innan allt var utbytt och fixat,nästan ett år var de utan kök. Det är ju liksom bättre man fixar det innan det gått så långt. 





bilder från Pinterest

Kommentarer

Populära inlägg