Hur reser du?

Hur väljer du att resa?

Ska det gå fort? Eller vill du se och uppleva saker under tiden du reser?




Jag tillhör kategorin ”älskar att resa snabbt”, jag vill vara framme fort, desto fortare desto bättre. 

Jag har testat att bila i Europa, fyyy! Alltså på allvar! Vi var två i bilen och turades om att köra, men nej, aldrig mer, det är inte min grej. 




Jag älskar att flyga för det går fort, jag kan koppla av, sova, se på en film, ta ett glas vin etc, vilket man i och för sig kan göra på vissa bra bussar, men tar lite mer tid. 


Jag har dock varit med på några chartrade bussturer, där vi var ett stort gäng (en hockeyklubb med respektive) som bestämde oss för att hyra buss och åkta upp till Sälen för att åka skidor en vinter. 



Det tyckte jag var okey, det var faktiskt riktigt kul. När man är en grupp så blir det en gemenskap, man umgås och vi hade hur kul som helst på hela resan.

Men… faktum kvarstår, hade jag fått valt att flyga eller ta buss, så tillhör jag den bekväma typen som flyger.






Bilder: Unsplash

Kommentarer

Populära inlägg