Ljus i mörkret...

De senaste åren så åker julen fram tidigare och tidigare. Det är inte som det var på mormors tid, då man höll på tradition, och granen kom in dagen innan julafton. Men för mig handlar det inte om JUL, utan att det är mysigt med ljusen, dekorationerna etc som behövs denna mörka årstid. Varför inte mysa så mycket och länge som möjligt?


Efter Halloween, eller kanske ska vi kalla det Alla Helgons dag,  åker de första detaljerna upp för julen, sedan går det stegvis (ganska fort faktiskt 😊 )


Så i går började jag så smått i hallen, plus att jag har skaffat mig ett gäng hyacinter som jag sätter i glas utan jord.


Jag älskar lökväxter och tycker de blir finast när man sätter dem i glas istället för tunga planteringar. Så snart dax för mer lökar som ska planteras i olika, fina glasvaser, alla former funkar, det är bara att testa sig fram.  Precis som på bilden är det fint att mixa olika storlekar och former. (denna bilden är IKEA)


Bilder:Pinterest

Kommentarer

Populära inlägg