Önsketräd...

Första gången jag kom i kontakt med ett önsketräd var på Cypern, och stranden där Afrodite steg upp ur havet.  Man skulle knyta ett band i trädet för en önskan.


Men man behöver inte åka till Cypern för att få en önskan, utan man kan göra ett själv, eller införskaffa mitt favoritträd från Svenskt Tenn.



Trädet är ljuvligt vackert, och för varje hänge man hänger upp så har man en önskan. Men man kan även viska en viskning till trädet, som ingen annan får höra.



Jag önskar detta ljuvlig träd, som jag har förälskat mig i.  En vacker inredningsdetalj som har en betydelse, som skapar både magi och stämning.


önsketräd utomhus, knyt ett band för din önskan...


Men som sagt, du kan skapa ditt eget önsketräd, och din egen tradition...

DIY, ett sätt att göra sitt eget träd...




bilder:pinterest

Kommentarer

Populära inlägg