Jag älskar kaffe.




Förr drack jag alldeles för mycket kaffe, mer som ett sätt att hantera stress utan att ens vara medveten om det. 
Nu har jag ändrat det beteendet och njuter istället av kaffet när jag väl tar en kopp. Faktum är att dagens första, starka, varma latte det bästa på hela dagen. För på morgonen ska det vara med mjölk. 


Jag har en egen kaffemaskin, ingen dyr historia, men den funkar fantastiskt bra, det viktiga är att det är ett bra kaffe, mitt favoritkaffe, som  just nu är Starbucks kaffekapslar, dark roast,11. 
Jag har även köpt en mjölkskummare, men jag måste säga att jag använder den inte alls så mycket som jag trodde jag skulle. 


Den är fantastik på att skumma om man vill ha Cappuccino men på morgonen vill jag ha en stor stark varm kopp kaffe med riktigt varm mjölk. Det är viktigt att min latte håller sej varm länge.  

I mjölkskummaren kan man välja att bara värma, inte skumma om man vill, men det  blir det inte så varm som jag vill ha det. Jag tror att den bara blir runt 65-70 grader, och jag vill ha den bra mycket varmare.




Kaffe är verkligen livets dryck, och lika viktigt är att man har bra kaffe på jobbet. Vill man inte köpa så kan man hyra kaffemaskin och få bra kaffe även på arbetsplatsen. Det har en mängd fördelar med sej, och som sagt om personalen mår bra, mår företaget bra.



Kommentarer

Populära inlägg