Odjuret..

Om jag skulle få önska mej en sak nu, förutom att världen skulle bli fri från Corona virus och att vi hittar ett nytt härligt sätt att leva på som gör att människor, djur, natur och hela vår biosfär kan leva i symbios, och att vi konsumenter även tar ansvar för hur vi konsumerar.

Så är det här mitt självklara val av många olika anledningar, en fantastik mattan skapad av Josep Frank.

Frank nr 7, Odjuret från 30-talet. 



Josef Frank ogillade jakt och skapade istället sina egna vackra fantasifulla mattor. Denna älskar jag. Skulle passa perfekt i min hall. 

Inget dött djur ska pryda mina golv, och den har en kvalité som räcker minst en livstid. Bättra ett köpa en långvarig produkt än massor av slit och slängvaror om vi ska värna om miljö, djur och natur. Så den här blir mitt val.

Kommentarer

Populära inlägg