Julen 2022 -IKEA

 Det lackar mot jul. Visserligen 3 månader kvar, men redan nu längtar jag till den känslan. Jag börjar alltid tidigt. Vad är väl bättre än att använda november, som kanske är den tråkigaste månaden på hela håret, till att färdigställa alla julförberedelser. 

Jag har redan köpt en del fina julsaker på rean efter förra julen, sånt som jag gillar men till ett bättre pris. Jag vet även min stil, det som passar mitt nuvarande boende så då funkar det att fynda lite i förtid.

Men nu har jag sett en del av IKEAs julkollektion. Mycket är samma stil som tidigare, men jag har några favoriter.


Det här tomteparet är rent ljuvliga, älskar färgerna, guld, rött, ljusblått, lite rosa...



..likaså är de här lika ljuvliga, och de vill jag verkligen ha. Älskar färgerna och formgivningen på dem. 



Sist men inte mist så gillar jag denna fina bordsgran. Jag har redan ett önsketräd från Svenskt tenn som är min favorit. Jag har även en likande bordsgran från IKEA förra året, som jag använder som adventskalender med små mini packet i. 

Så om din inte har någon bordsgran, är denna ett hett tips. Sen väljer du vad du vill hänga på grenarna, och vilket syfte din bordsgran ska ha. Önsketräd/adventskalender/doftgran/godis&karamell-gran etc. Men du kan lätt lätt göra den personlig, se den som en stomme att bygga vidare på. 

Tips: Om du har någon juldekoration som du verkligen verkligen vill ha, men tycker den är långt över din budget, vänta till efter jul. För då sänks det mesta med halva priset. Sen får du njuta av det kommande jul istället 💗

Kommentarer

Populära inlägg