Blackboards... DIY

Att fixa sin egen blackboard är hur lätt som helt, och super praktiskt...
 Man kan använda material man redan har, oanvända skivor och dyl, eller måla direkt på väggen...

 perfekt i kidsen rum, här kan kreativiteten flöda fritt...
 eller som här, där man visar vad som finns i skåpen, super fiffigt, eller hur!
 kul är att addera mera, antingen krokar, eller andra funktioner, eller som här bilder, foton...
 I mitt kök har jag återanvänt en bordsskiva som jag inte hade användning för, här skriver vi upp, vad som händer, eller behövs köpas, och peppar varandra med "goda ord"
jag har även tagit fruktlådor i trä, och målat, används för personlig förvaring, men funkar lika bra för arbetsytan som i garderoben för att ha struktur på sina prylar.

Det är riktigt fint att måla en hel dörr också, nu har jag bara glas och spegeldörrar i min lägenhet, men hade jag haft en "vanlig standard lägenhet" så hade jag absolut förhöjt känslan genom att använda dörrarna som kommunikation.

Kommentarer

Populära inlägg