Ivar, bästa Ikea-hacket kanske..

Allas våran Ivar, favoriten under längst tid på IKEA.  Kanske den mest fixade artikeln, och bästa Ikea-hack.



Nu har även jag, sent omsider införskaffat några Ivar till min hall. 


Möjligheterna är oändliga, allt handlar bara om din egen fantasi för att göra Ivar personlig...


Jag har fastnat för mörk petroll, men valde faktisk att måla in hallen i den mörka kulören...


och behålla Ivar i naturträ, men med en lätt strykning av tunn vit-genomskinlig lasyr...


jag har även valt att hänga dem på väggen, men det finns mängder av snygga ben om man vill hellre vill ha de stående på golvet och mer flexibla...




olika stilar, men samma möbel...


...allt beror hur du sedan stylar upp hyllorna...



all dessa ovanstående bilder har inspirerat mig att själv ta tag i och fixa min egen hall...


På mindre tid en en vecka hade jag målat om hallen, satt upp draperier som döljer krokar och skolådor. Jag har monterat och  laserat Ivar och monterar upp skåpen på väggen. 

Liten insats, liten peng och stor förändring. 

Hallen är den viktigaste platsen enligt Feng Shui, det är det förstaman kommer in i och sätter känslan för hela boendet. Så vad vill du känna när du kommer hem? Vad vill du dina gäster ska uppfatta? Och speglar hallen dig? 

Kommentarer

Populära inlägg