Tiderna förändras...


För länge sedan så var askoppar en del av inredningen, snygga, fula, feta i kristall, färgade, på fot, i plats, ja i alla olika möjliga former och material. 


Grejen är att jag har sett att askoppar börjar dyka upp igen i vissa inredningsbutiker och magasin. Fast nu får vi hoppas att det gäller enbart som dekoration och som rökelsehållare, som ger väldoft istället för rökdoft. Det är väl inte många som röker inomhus i dag efter all rökpropaganda? 


Men när vi ändå är inne på ämnet ”tobak”, så undrar jag om du vet att det finns helt tobaksfritt snus! Jo, det är helt sant, snus utan tobak! Det måste väl ändå vara drömmen för en snusare. 


Jag kan tänka mig att det behövs en övergångsperiod, så var det i alla fall för mig när jag gick från cigg till snus, sedan från snus till tuggummi, och från tugummi till ingeting. Ger man det en vecka så har man vant sig vid övergången. Jag önskar att det fanns tobaksfritt snus när jag slutade, men jag fiskade det ändå, vilket jag är tacksam för.


Så tänk vilken utveckling askoppar utan fimpar, och snus utan tobak ;) 






Kommentarer

Populära inlägg