Digital konst, inte bara kalkyler..

Om jag säger Excel, vad tänker du då på? Siffror och kalkyleringar kanske? För det gör nog de flesta. I alla fall gjorde jag det tills jag fick veta att man kan göra så mycket mera med programmet. 
Jag satt och letade efter snabbhjälp häromdagen då jag skulle jobba med ett kalkylblad och hade fastnat. 


Men snubblande in på sidor som visade att man kunde göra konst med excel, kanske inte huvudsyftet med programmet men då hamnade jag inom mitt intresseområde och blev nyfiken. 



Man kan göra allt från digital konst med kalkylprogrammet, vem hade trott det? Fast å andra sidan handlar nästan allt om matematik i dag, utan att vi tänker på det. 


Det är en man från Japan som har skapat massor av fina bilder, och tro det eller ej men Excel är rankad som en av de tio bästa programvarorna för att skapa just digital konst. Allt du behöver är programmet och kreativitet, kanske kan det vara bra att lära dej programvaran ordentligt innan du startar som konstnär, så varför inte ta en excelkurs hos Informer innan du börjar. Det finns inga hinder, bara möjligheter! 

Kommentarer

Populära inlägg