En sommardröm..

Jag vill ha ett eget Attefallshus! Helst innan sommaren. Det vore riktigt härligt att få ett litet sommarboende i lyxvariant. Jag har kollat runt en del och det har verkligen fått mej att gå igång. Mina favoriter har ett bra sovloft, för att utnyttja ytorna på bästa sätt, och ett stor härlig trädäck som skapar en riktigt bra känsla. 
För mej skulle det inte bara vara ett ställe som jag reser till för att när jag har ledigt, utan tvärtom, en plats att åka till för att kunna jobba ostört, låta inspiration flöda och liksom bli ett med naturen.En plast att fylla på flödet med.  

Jag vill noga att mitt hus ska vara väldigt arkitektoniskt med raka strama linjer, ingen snickarglädje för mej inte, och med material som smälter in i naturen. Jag har sett några fina Attefallshus från Husverket som har just det utseendet. jag vill att det ska integreras med omgivningen så att det nästan inte syns.  Och det ska vara minimalistiskt så att det som ska ha plats är just naturen i sej och den inre inspirationen. Så lite störande moment som möjligt om jag får välja. 
Tänk vilken tur att det finns Attefallshus och liknande där man inte blir helt skinnad men ändå kan få till en riktigt härlig drömplast. 

Kommentarer

Populära inlägg