Christmas inspiration from Sweden 2012


Jag hittade en super fin blogg med väldigt vackra juldekorationer, och dukningar.  Nu är detta i en kanske något annorlunda miljö, men man kan absolut låta sig inspireras, plocka vissa delar och skapa sig sin egen underbara jul.

Vilket rum! Det här är inte min stil alls, men jag blev så förälskad i bilderna när jag hittade dem. Tjejen som har skapat detta håller ihop stilen och vågar ha tomma ytor, vilket gör att man ser det man ska se, och det skapar ett lugn & harmoni, det man ska se, blir ”eye cathers”. Så fin jul känsla.  Stolarna har fått en fin enkel dekoration och nytt ansikte med hjälp av rivet linne och ris/grenar. Så bara ut i skog och mark, plocka in det vackra gröna  istället för att köpa plastic- fantastic prylar.

Fin ide att använda amaryllis och hyacinter som en förstärkning av takkronan istället för att exponera dem i vaser/krukor.

Så fin mix av antika udda glasprylar i pressglas. Frostade frukter, det kommer jag ihåg jag gjorde för många år sedan, det blir väldigt dekorativt och förstärker jul känsla likaså vinter känslan. Jag älskar den fina detaljen hon gjort med silvertråd lindad runt hyacintlökarna. Vackert vackert!

Så fin dukning och dekoration. Den här iden ska jag låna. Jag har gamla tallrikar som jag bara älskar. Fint oxå att blanda udda tallrikar / glas / bestick, bara de håller stilen. Sen kommer jag välja en annan färgskala, som passar mig och mitt hem, men idéen är toppen. Kul med gamla notblad, men det kan funka med annat oväntat material, själv har jag börjat experimentera med bakpapper, som är vitt, skirt och kan bli underbart :)
Det fanns mängder av fler fina bilder på Skogslyckans blogg, kolla gärna in den och låt dej inspireras av härliga bilder och god smak.

Kommentarer

Populära inlägg