Countdown to Xmas 2012...

Jag har hittat så många fina bilder på små julträd, denna är ganska mycket svensk gran, men mini, absolut ett bra alternativ...

...ytterligare små minigranar, superfina! Här har man gjort en fin "fot" verkar vara säckväv som man sprayat lite glitter på, enkelt, rent och dekorativt.

Det här är en annan variant, ris/grenar som man hänger julpyntet i. Påskkänsla? Nej, faktiskt inte, tycker jag, men känns fräscht, kul och inovativt. Passar verkligen i sin miljö.


Och om vi då snackade minigranar nyss, vad tycker ni om dessa mini pepparkakshus! Visst är de väl helt underbara! Jag älskar dem!!!! Men jag skulle inte ha tålamod att fixa den själv, Jag har inte mycket tålamod för pillande, målar hellre en vägg än pillar :) Kul att man har skurit ut en dörr på båda sidor av huset, för då kan man hänga den på koppens kant! Kul ide´av den som kom på det. Fint <3

De här skulle jag däremot kunna baka, snyggt, vitt och ganska enkelt (snabbt) att dekorera.
Fin, enkelt bordsdekoration som andas Jul! Sparsmakade färger och härlig känsla.Jag gillar just det att man håller ihop saker, inte sprider och duttar överallt. Gör man så här så blir det tydligt, men även rent och lugnt.
Finaste uteplatsen! Så vackert om man har trädgård eller terrass att bygga på julkänslan inifrån och ut.Vem vill inte sitta där med en varm filt och lite    varm glögg, under en fantastisk vinterhimmel med vackraste ljuslyktorna.

Kommentarer

Populära inlägg