Gröna, sköna uterum...

Om jag skulle byta yrke, tror jag jag skulle vilja jobba som landskapsarkitekt. Att kunna se allting ur ett större perspektiv, och sedan gå ner på detaljnivå, i och för sig är det precis det jag gör i dag, men inomhus och med andra material och färger. 
Först måste man backa en bit för att se kunna ta och uppfatta helheten så man får ett helhetsgrepp och kunna skapa en plan, sedan in i varje skrymsle och vrå för att gå in mer i detalj. Så man kan göra sina planeringsskisser. 


Att kunna skapa gröna rum, i både stor och liten skala vore underbart. Och när man tänker i mindre  ytor som  hemmiljön och dess trädgårdar och grönområden, som jag gillar att jobba med, så kunde man få ihop dessa två element till en helhel. 

Att ta in grönskan och trädgården i hemmet. Och känslan av att man suddar ut de hårda linjerna mellan inne och ute tror jag ger kropp och själ en större känsla av ro och trevnad. Även att kunna plocka in naturens dofter och färger tror jag skulle ge oss människor mer trivsel inne i själen, ett element att jobba mer med för att skapa balans i våra liv. Helt enkelt tillbaka till naturen igen, skapa våra egna små lustgårdar…. Känn på den…

Kommentarer

Populära inlägg