Inred med växter...


När det gäller inredning så svänger ju trenderna, precis som med kläder och mode. Man kan självklart välja en klassisk stil och hålla den, eller så tycker man det är kul att förändra, förnya och skapa ny känsla, både hemma och på jobbet.

Någonting som kommer mer och mer är växter. Igen. För även detta är en trend, ibland inga växter alls, och nu har under en längre tid en organisk känsla känsla växt sig fram. Det gäller även på tapeter, tyger och materialval.

Små fina snittblommor i små minivaser som placeras i grupper har man sett överallt, inte minst på tv4 gommorgon program. Men även stora växter. Nu menar jag inte krukväxter i fönstret som på mormors tid, utan rejäla växter, nästa träd i stora krukor.  Tänk stort, eller pytte litet.



Själv har jag tänkt att investera i ett par bananträd. Jag gillar bladens stora och rundande form. Eftersom jag är en Feng Shui anhängare så undviker jag spretiga, vassa blad i mitt hem. Och om du placerar dina stora växande växter i söderläge, vilket är ”rikedomshörnan” för Feng Shui så anses de även dra till sig pengar och rikedom. det behöver alltså inte bara vara ”pengaträdet” som ger ger rikedom. det viktiga är bara att du måste hålla dem vid liv :) Så ta redan på hos din handlare hur du sköter dina stor plantor bäst för ett lyckat resultat och skönare grönare känsla hemma och/eller på jobbet. 

Kommentarer

Populära inlägg