Marockanska lampor...

Jag älskar verkligen julen, och att få det stämningsfullt hemma, speciellt all fin belysning som man sätter upp gör det extra mysigt.
Att plocka ner alla julsaker är dock ännu bättre, det känns som man ”kan andas igen” och allt blir så mycket fräschare. 

Men jag gillar inte att plocka ner all fin belysning, det är ju den som ger den där extra fina stämningen, så jag har kvar alla mina stora vita adventsstjärnor och ljusslingor.

Nu kan jag väl inte behålla dem i all evighet, men har faktiskt hittat fina ”ersättare” som ger den där mysiga ”tusen och en natt” känslan. 
Fina ljusmönster


Jag tänker på Marockanska lampor, de har oftast ett fin ljussken som påminner om våra adventsstjärnor.  man kan lätt matcha in dem i den stil man har hemma, då du hittar dem i olika metallfärger, jag såg några superfina i Mässing/koppar ton men även silverfärgade och vita. För min del blir det något neutralt, jag gillar inte de med massa färger, men de funkar ju så klart perfekt hos den som vill ha mycket färg.



Jag har precis blivit färdig med ett nytt renoveringsobjekt, jag har fixat några snidade låga Marockanska tebord, eller fotpallar om man så vill, så det kommer bli en perfekt kombination. Myskänslan kan behållas även efter att julbelysningen åkt ned.  ;) 

Kommentarer

Populära inlägg