Skapa din egen relaxavdelning...

Vilket tycker du är hemmets viktigaste rum? 
Jag tror många säger köket eftersom där möts man, man kokar, lagar, fixar förhoppningsvis tillsammans. Det är en naturlig mötesplats för familj och vänner.

Frågar du mig säger jag badrummet. 
Badrummet är ett rum för lung, rening, tvagning och för en själv. Att inreda sitt badrum till sitt eget innersta rum är för mig en självklarhet. Jag vill gärna ha en ”Spa-känsla” i mitt badrum. Nästan lite ”heligt”. Hemmets relax avdelning helt enkelt. 

I mitt badrummet får det inte finnas varken telefon eller datorer, men gärna relaxande musik. Det ska så klart ha en bra funktion, men även viktigt att få till den där lilla känslan av ”Lyx”att kunna ta sin tid, vilket bara det är för många en lyx. istället för att hänga framför tv eller datorn, ta tid att njuta av duschande, tvagande,och fixa sin kropp. 

Jag har badkar i dag, men skulle gärna slänga ut det för en generös snygg dusch, gärna med ångfunktion. 
Sen att pimpla upp rummet med doftljus, fina burkar med hudvårdsprodukter, mjuka handdukar och inredan det på ett som gör att man verkligen njuter. 


Så njutningens rum är badrummet för mig. 

Kommentarer

Populära inlägg