Oväntat besök...

Jag hittade en underbar bild som jag vill dela med mig av.

men faktum är att det är väldigt fint att jobba in änglavingar i inredningen.





På dettas sättet som en detalj i hallen, det kan symbolisera många olika saker.

Men även till jul är det fint att sätta mindre vingar på stolarna vid det dukade bordet tex. Eller varför inte i barnrummet, som en skyddande ängel, både fint och med underbar symbolik.


För många år sedan när jag började min bana som dekoratör på en stor klädkedja, så blev vi tilldelade följande material: Hård vit papp, en stor säck med vita gåsfjädrar och en limpistol. Sedan var det bara att börja skissa upp vingstorlekar som en bas på den vita kartongen, klippa till fjädrar och börja limma. Jag tror jag tillverkande 10-15 st stora vingpar, sm sedan användes i skyltfönstret på skyltdockorna. Det var så fint! Mycket jobb, men kul och värt det.

Efter julen då materialet ska kastat gav vi bort det till en förskola, snacka om sann lycka och många glada kids i änglavingar.

I dag hittar man fina vingar lite varstans, så köp eller gör, det är upp till dej, men fint blir det.


bild:Pinterest

Kommentarer

Populära inlägg