Sätt guldkant på tillvaron...

Har du oxå fått guldfeber? Jag har absolut anammat den guldiga trenden, och inser att jag har en helt gul-metall-skimrande prylar hemma, och jag gillar det verkligen.

Och visst kommer det komma en dag då i alla fall jag vill ha mer stilistiskt hemma, eller i alla fall andra toner, men då är det bara att spraya över det.


Och just när det gäller sprayfärg, så har jag ett tips jag vill dela med er, som jag tycker är super fint!!



Ta små klipps, som du ser på bilden, och spraya dem i guldfärg, så klart kan du välja en annan kulör, och storlek, låt fantasin flöda, men just små & guld passar mig, så detta ska jag fixa i helgen.

På bilden så skruvar de in krokar i väggen så att man kan hänga upp klippsen på raka rader. Här är det viktigt att du markerar så du får ett rutsystem, det blir snyggas så, och viktigt att inte få ett rörigt intryck.

Jag kommer dock sätta den på min stora inspirationstavla (en vit kapaskiva) så där har jag fina stora nålar jag kommer hänga upp dem på.


Ni ska få ett bonustips, om ni ända har färg kvar...




...så skaffa bokstäver med magnet på baksidan, finns på leksaksaffärer. Här är det dock viktigt att du använder en spray-primer innan du sprayar dem med guldfärgen, om inte så kommer de flaga och bli fula. Supersnyggt att ha på kylskåpet och skriva meddelande med.



PS: följ anvisningarna på sprayburken, se till att göra det utomhus och använd täckpapp.


bilder:Pinterest

Kommentarer

Populära inlägg