Vinter ute, varmt inne...





Nu när temperaturerna börjar krypa ner och regn, stormar och slutligen vintern står på tur så vill man verkligen ha varmt och gott hemma.


vintern knackar på...





Inte bara ett varmt hem, utan även fritt från fukt. Fukten är nog det som jag tycker är värst. Att ha sköna hemmakläder, mysiga varma tofflor, plädar tycker jag är härligt under vintermånaderna, man ”cocoonar” och njuter inomhus när mörkret lägrar sig. Så lagom inomhus temperatur, inte bastu för mig, tack! Men torrt.

Extra filtar ger myskänsla i vintertider, även om man har en bra inomhustemeratur



I dag finns en mängd bra uppdaterade luftvärmepumpar, Daikin har ett bra utbud med pumpar som har fler funktioner än en. Först och främst vill jag ha uppvärmning av bostaden, sedan som jag nämnde någon form av avfuktning, eftersom jag har extremt mycket fukt där jag bor. 


filtar och värmekällor ett måste under vintermånaderna, men gärna fuktfritt...


Ytterligare en viktig och primär egenskap enligt mitt önskemål är att den ska ha en optimal energibesparing , dels för plånboken så klart men alla sätt man kan spara energi på är bra för moder jord och klimatförändringen.

kallt ute, men se till att det är varmt och skönt inne..


I den bästa av världar ska den även vara tyst, och kunna kopplas om till luftkonditionering för varma sommardagar. 

Så värme, kyla, avfuktare, energisnål och tyst med andra ord, men det är inga problem 2017, kanske bästa julklappen till hela familjen. 





(bilder, Pinterest)


Kommentarer

Populära inlägg