Hyra ut, eller hyra in...

Sättet att leva och bo håller på att ändras, då tänker jag inte bara på hur stort vi ska ha det, att det blir mer och mer vanligt att man har ”Compact living” istället för stora hus med ymniga trädgårdar. Ja, det är klart det finns också, men levnadsätt och livs stil ändras, och därmed även sättet att bo.

Även sättet att jobba håller på att ändras, dagens moderna människa vill ha mer flexibilitet och frihet. Att jobba i projekt, tillfälliga jobb på annan ort gör att efterfrågan på tillfälligt boende ökar.

Jag själv är ett lysande exempel, jag har bytt land, men planerar att sticka iväg och plugga / jobba i Indonesien i ca ett halvår. Så mitt behov blir helt klart ett tillfälligt boende på Bali för 6 månader, och att kunna hyra ut mitt eget boende så jag inte får dubbla hyror. Jag är inte ensam,  jag har massor av vänner som lever och tänker på samma sätt. De vill kunna ta en möjlig chans om de kan, men vill inte bli bakbunden pga av att man har kostnader på sitt hem.


Men som sagt, det finns både efterfrågan och tillgång, det gäller bara hitta trovärdiga förmedlingar som är seriösa. Sen våga ta chansen när den kommer :)

Kommentarer

Populära inlägg