Social media...

I dag har jag på mitt CV, Sociala medier. Jag tror nog de flesta vet vad det betyder, men det är inte alls länge sedan man inte visste vad det var. Sociala medier har fått ett rejält uppsving. Ett fantastiskt verktyg att nå ut, skapa medvetenhet och att attrahera läsare, köpare, kontakter eller vad nu anledningen kan vara för att använda sig av detta verktyg.

Bloggare i dag har fått en hel annan status. På de flesta nyöppningar, releaser vernissage är VIP-listan inte bara fylld av kändisar och branschfolk, utan även rätt bloggare. Bloggare som gjort sig ett namn, och skapat en stark blogg. Deras ord är avgörande. Som kritiker, man villl ha deras okey, att de skriver om en för då når budskapet / produkten / nyheten ut direkt. Blixtsnabbt. Frågar du mig tror jag inte ens tv-reklam har den kraften. ja, på sikt, men snabbheten ligger i Sociala medier. man bloggar, twittrar, instagramar, face bookar etc. 


Och som bloggare  och social media arbetare hittar jag blixtsnabbt det jag söker, och vill förmedla. 
För min del möjliggör det även att jag kan jobba vart jag vill i värden, har jag bara internet uppkoppling så kan jag sköta mitt jobb.

Har du inte testat verktyget ”Social Media” än för att nå ut med din produkt / ditt budskap så är mitt hetaste tips, Kolla upp det nu! 

Kommentarer

Populära inlägg