Bastustuga på terassen?!

Nu är kylan här, det är tofflor och tjocka tröjor på. På ett sätt kan jag tycka att det är mysigt men jag är en sann sommar människa, jag behöver värme och sol.

Jag såg nyligen ett inslag på tv4, jag tror det var Malou von Sivers som intervjuade Arja Saijonmaa om bastubadande och dess inverkan på hälsan. Väldigt intressant och det verkade som Arja är en sann bastubadare och hälsan själv. 

Och nu när jag googlade runt lite på nätet ser jag att man kan köpa en fristående bastustuga på nätet hahaha… Snacka om att utvecklingen går framåt! Jag började leka med tanken att ställa upp en liten bastustuga på husets stora takterass. Terassen tillhör dock alla i byggnaden, men ändå! Så himmelskt underbart och nice! 

Tänk att kalla dagarna möjlighet att sticka upp på terassen och ta sig ett riktigt bastubad! Till saken hör att jag har havsutsikt från min terass, och det är ju plus i kanten ;)

Nu är det väl osäkert vad grannarna skulle tycka, och om den skulle få stå ifred, men drömma kan man alltid göra. Så blir det inte här på ”min” terass, så blir det kanske till mitt nästa boende, vart nu det blir. 

Kommentarer

Populära inlägg