Gasolbrännare...

November är här, och jag måste säga att jag har inget emot November alls. (Januari & Februari tycker jag dock inte om) November tycker jag är en förlängning av hösten, som man faktiskt kan se till att njuta av mer, även om dagarna känns kortare.
Varför inte förutsätta med att njut av uteplatsen, altanen, balkongen. Allt införskaffa en värmekälla, antingen infravärme, eller än hellre en gasolvärmare, som för övrigt även skapar en mysig känsla, och lite gosiga filtar, så tycker jag man absolut kan fortsätta njuta av att vara utomhus.



Sedan har jag en ny favorit, och det är ”gasol brännare” nästan som en grill, fast bättre. Man använder ett stort stekfat på den, nästan som ett gigantisk Paella fat.På den kan du snabbt fixa vilka rätter du vill, inte bara Paella. Hur mysigt som helst och ett alternativ till att sitta inne och kura på helgerna. Ut och njut, precis som du gör på sommaren, perfekt en fin höstdag och ett väldigt bra alternativ till grillen. Eller varför inte som en perfekt julklapp till den som ”har allt”.  De här gasolbrännarna ser man lite överallt i Spanien, men är inte så vanliga i Sverige. Men om du har kollat på Sommar med Ernest, så är det en sådan han ofta använder sig av när han lagar mat utomhus. 

Kommentarer

Populära inlägg