Mjuka mattor...

Jag gillar att man försöker skapa sig personliga hem, jag gillar när ett hem speglar vem/vilka som bor där.  Det är det jag försöker hjälpa till med när jag tar ett uppdrag, vem är det för?

Men man kan korsa och mixa i princip allt. Titta på denna bilden...

Här är en typsik Svensk / Nordisk stil, som just nu är super populär mer eller mindre över hela värden skulle jag vilja säga. Men här har man adderat orientaliska delar, bland annat den den superpopulära Beni Ouarain mattan, vilken även är min favorit. Och ändå är känslan nordisk, eller hur?


Den funkar även i ett mörkt rum om man så vill, eller varför inte lager på lager, som en gigantisk stor ”trasmatta”. Med mattor kan man leka och få olika känslor. 


Jag besökte nyligen en liten mysig Cocktail bar i Barcelona, där har de täckt väggar och bardisk med orientaliska röda mattor. Superfint! Det ger ett sobert mysigt och varm känsla. kan man absolut göra hemma om man vill. 

Jag gjorde det också nyligen i ett inredningsprojekt på en restaurang, resultatet blir fantastiskt. Jag har även använt mig av mattor till rullgardiner ;) 
Det fina med mattor är att man kan använda dem till både väggar ock golv, inne och ute. Det blir inte statiskt som tapeter, tavlor etc. 


Så våga tänka utanför boxen, ta in bra material som du kan flytta om och ändra när du vill, våga leka. 

Kommentarer

Populära inlägg