Dyra soffan VS IKEA soffan...

Hur mycket pengar lägger du på ditt hem?

Är du den som som tycker att om du har en säng, en kniv, en gaffel, ett glas och mikrovågsugn så är du fullt utrustad? 

Eller är du den totala motsatsen, den som slaviskt bara måste ha den sista trenden när det gäller styling, färger material och byter ut kaninerna mot guld ananasen och sedan drar in monsteror och fikusar för att snabbt byta ut dem mot elefantöron och ormbunkar i rasande takt. Om du vet vad det betyder som jag precis skrev här, då är det definitivt du, men du inte fattar något, så hör du inte till denna målgrupp i;) 


Jag tror oxå att denna just denna gruppen, är den som kanske har närmast till hands att ta ett snabblån, för att fortast möjligt känna sig nöjd med sitt hem, kosta vad det kosta vill!

Eller kanske är du samlaren, som inte köper något ”billigt krafs” som förgyllda frukter eller plastiga flamingos, utan här snackar vi kvalitet och märke.



Kanske föredrar du designmöbler, Svensk tenn, Arne Jacobsen och andra föremål som alltid håller måttet, och oxå visar att ägaren är stadd i kassan. Trots att kanske även du  köpt ditt hem med lånade pengar? 





Den här personen kan även köpa vissa bra märkeskopior, om man inte har råd, eller vill låna, allt för att bygga sin framtoning som man vill att andra ska uppfatta att man är, sin status, och grupptillhörighet.. men så fort man har tillräckligt medan pengar åker kopiorna ut och äkta märkesvaran in.


Jag tror att jag är allt utom den första målgruppen. Jag vill ha stil, men inte stelt, jag ändrar lite, uppdaterar lite, har gärna några designlampor och annat, men i mix med loppisfynd, som inte har någon etikett överhuvudtaget, eller trendstämpel, utan bara kärlek vid första ögonkastet. Och helst ska jag ha råd till det ;) Men framför allt jag verkligen brinner för att skapa miljöer som människor trivs i. 





Kommentarer

Populära inlägg