Inspirerande formgivning... av pepparkakor!

Jag hittade så fantastisk fina pepparkakor, så jag vill verkligen dela dem här.

Kanske kan man tycka att det blir överkurs, men å andra sidan tycker jag att kanske det är bättre att göra några färre men göra dem så fina som vi bara kan, kvalite istället för kvantitet. och med handen på hjärtat så äter vi för mycket ;)

Första kaka ut är denna:


Så otroligt fina 💓 men de är är inte enkla att göra, utan kräver tålamod och handlag, nästan så det kan bli meditativ och konstnärligt. En sådan här kaka ska man njuta av, den innehåller kärlek av den som tillverkat den, inte glufsa i sig i en munsbit. Att fylla en fin kakbur med dessa känns som en skatt, att öppna, njuta och ätes med andakt.


Även denna tycker jag är så fina...


Och så mycket enklare att göra, men ser ända proffsigt ut, nästan som snöflingor.  En fin personlig touch. 


Även den sista pepparkan jag vill lyfta är fin, och är på samma tema som den förra, att stämpla ett tryck..


Fint, roligt och personligt. Det finns många fina kakstämplar och jag tycker att det tillför ett extra värde. Vore kul om man kunde hitta stämplar med olika budskap på, typ "Fortune cockies"


Kommentarer

Populära inlägg