Streamar du....

Okey, jag antar att du nån gång streamat filmer och/eller serier?  Jag är ganska säker på att de flesta gör det. 

En av mina favoriter som jag vill se mer av...


Det här är det nya sättet att kolla på film, och framför allt serier. Visst det har funnits länge, och är här för att stanna, till och med  mina föräldrar och deras generation streamar. 


Min pappa har absolut anammat det, och kör ”alla-avsnitt på -en gång”, och vem gör inte det. Att kolla när man själv vill och hur länge man vill. Så han maratontittar, precis som många av den yngre generationen anser vara självklart! Personligen så älskar jag det!

Hur som helst så finns det mängder av av olika streamingtjänster i dag, och fler lär det bli. 

En ny, som spås bli ytterligare en stjärna på steaminghimlen har satsat på att ha Nordens största utbud av HBTQ-filmer. 



Behövs det kanske man undrar, ja, jag vet inte, men jag började fundera på det och oftast så är det ju efterfrågan som styr marknaden, och då gör det nog det. Faktum är att när jag tänker efter så kan jag inte påminna mig om att det finns speciellt många titlar med hbtq-tema på de ”kanalerna” jag använder, så då borde ju det vara en efterlängtad tjänst.

Det kommer säkert komma mer av dessa målinriktade målgruppsanpassade tjänsterna i framtiden. Jag tror även att streaminganvändandet kommer ta över vanligt tv-tittande, jag vill se det jag har intresse av och när det passar mig. Att styra sitt liv efter tv-tablåerna är snart ett minne blott, tror jag ;)  



Kommentarer

Populära inlägg