Sideboard, Gör det själv


Jag hittade ett vackert trasigt bord på gatan där bordsskivan saknades.  Men benen var jättevackra, snidade i genuint trä. Så jag bestämde mig för att plocka hem det och göra 2 små sideboard av dem.
Så här enkelt kan du skapa dem själv om du har några vackra benpar.
1)      Börja med att tvätta, ev laga benen.
2)      Måla dem i den färg du vill ha dem. Dra först av ytan med sandpapper.
3)      Bestäm hur stor skiva du vill ha. Jag hade en stor skiva som jag sågade till i önskad storlek.
4)      Skruva fast benen i skivans framkant undersida med hjälp av ett par vinkeljärn.
5)      Mät ut på väggen för ytterligare 2 vinkeljärn, som ska sitta på skivans bakkant på undersidan.
6)      Borra hål i väggen som du märkt ut.
7)      Skruva fast vinkeljärnen i väggen samt undersidan på bordet.
8)      I princip klart! Men jag valde att slipa ner färgen på delar av bordet fär att få en lite mer sliten yta, a la Chabby chick look.
Det ena bordet hamnade i badrummet…
… och det andra i köket.

Kommentarer

Populära inlägg