Det strålar en...Moraviastjärna.

Det lackar mot avdent! 


Och jag har precis beställt en ny adventsstjärna, en vacker  3-dimensionell  adventsstjärna, Moraviastjärnan.


Moraviastjärnan, uppkom  1820 på en pojkskola i Tjeckien, faktiskt av en slump, vilket vi är väldigt tacksam för då den är sagolikt vacker.  det är därför den fått sitt namn efter regionen. 


Finns i många fina färger, men jag kör vitt. Jag har ett gäng stora stjärnor som jag grupperar i mitt stora fönster, jag har ju luckan att ha 3.5 m i takhöjd, så du funkar stora saker finfint. 


Det finns en del olika företag som för dem, i olika prislägen, allt från ell par hundra till en tusing, så man har alternativ och kvalitetsval så klart. 





Den dyrare varianten är så vacker så den kan man ha året runt, vill man bara ha den under juletider så duger den billigare varianten säkert finfint. 




Kommentarer

Populära inlägg