Colors 2013 /14

Att sätta färg på tillvaron! 
Ja varför inte :)  Och trenderna är tydliga, tänk er en färgsprakande bukett Tulpaner, då har ni känslan för nedanstående färgskalor 2013/1014, som sågs på Formex /Stockholm förra veckan.



Jag gillar pasteller, även om jag i mitt hem är väldigt minimalistisk med färg, MEN man kan använda färg olika mycket, beroende på vilken miljö man vill skapa, och trivs bäst i. Allt är rätt, bara man mår bra i det.


Ytterligare två bilder från Formex mässan, där man leker med färgerna och tar ut svängarna, men fortfarande väldigt disciplinerat tycker jag. Raka linjer, randigt och "kubiskt", fint, men jag är nog mer sirlig i min stil när jag adderar ett mönster, men helt klart fina färgkombinationer.

Här har man använt "LITE" av färg, men har mixat desto mer av olika material och stilar istället, Supersnyggt tycker jag! Men så är jag ju oxå en förespråkare för material/form/stil -mix.


Här har man varit lite modigare, en ljus pastellton på väggarna, men fortfarande väldigt soft, men kuddarna lyfter upp färgkänslan och gör det lite "galet"  Fint & enkelt, även mycket enkelt att ändra stilen i detta rummet, bra grund.

Här har man vågat ta en riktigt stark väggfärg, absolut snyggt tycker jag. Passar superbra med den "orientalska" känslan som finns i övriga detaljer. Fint, vågat men ändå lugnt och super fräscht. De vita blommorna är pricken över I, i denna bilden. Mycket energier i denna hallen! Måste kännas som att man får värsta energi kicken att komma in här.


Här har man vågat mixa & matcha allt! Mycket färg, olika stilar, och resultat är super coolt! Härlig energigivande miljö.

Så, oavsett hur mycket eller lite färg man vill använda så kan man skapa underbara rum.



Kommentarer

Populära inlägg