Ett rum för vila & njutnig...


Sänggavlarna börjar få mer och mer fokus, stora vadderade och tunga, nästan med en känsla av "Tron"  och varför inte?!  

Massor av kul inredningbilder från sovrum dyker upp överallt, men man bör tänka på att sovrummet är till för vila & njutning, och valen av inredning bör följa det, om man vill ha en skön sov & viloplats. 

Andra rum har andra syften, så börja alltid med att bestämma syfter för just detta rummet. Försök att ha det så lugnt som möjligt i sovrummet, helst inga arbetsytor, eller tv/electronik etc...Kanske låter tråkigt, men testa och se, om du vill skapa harmoni i ditt hem. 
Vit vadderad, en av mina favoriter. Samt mixen av metaller på resten av detaljerna i rummet tycker jag är fin. Min favoritbild av dessa bilder.
Den här gillar jag med, en gammal antik, men här är själva underedet snyggt, mer asiatiskt, en snygg mix av olika stilar.
För mig är detta ”to much” man skulle ha valt vem som är hjälten i rummet.  Det blir en konflikt mellan svullstig säng och tapet. hade kunnat blivit så mycket bättre om man vågat sig på en stil mix.
hmmm… den här gillar jag inte alls, men hade kunnat funka om man renodlat stilen. Just nu känns den bara platt och utan känsla, rörig och orolig, man har liksom inte bestämt sig.

Att leta bilder, och se vad man gillar, inte gillar är alltid bra innan man börjar renovera/inreda ett rum. Börjar du emd det så har du bättre chans att lyckas skapa det du önskar. Men se till helheten, alla delarana, glöm inte förvaringsytorna samt belysning, utan dessa 2 blir det inte ultimat.

Kommentarer

Populära inlägg